Според статистиката обаче не малка част от учениците са функционално неграмотни. Директорът на столичното 51-во училище "Елисавета Багряна" Асен Александров коментира причините за това в студиото на "Денят ON AIR".
Според него Министерството на образованието прави добра стъпка, като усложнява матурите, защото по този начин се изследват възможностите на учениците да разбират текстове, но тъй като те не са подготвени за този формат, резултатите са по-ниски.
"Ако не се дава това нещо на матурите, учениците няма да са подготвени за него. Те са много прагматични. Не учат за обща култура, а за да си вземат изпитите. Когато виждат, че простото заучаване на автори не върви, ще започнат да мислят, че трябва да развиват и други качества и умения", обясни Александров.
По думите му чрез образователната ни система, не се развиват важните умения у децата, а умения за зубрене.
Александров е на мнение, че ДЗИ-тата трябва да бъдат на две нива, защото хорариумите по определени предмети са различни във всяко училище.
Директорът на столичното 51-во училище "Елисавета Багряна" коментира и тенденцията учениците масово да посещават частни уроци, за да влязат в учебно заведение.
"Каквито и да са учителите в едно училище, ходенето на частни уроци е социален феномен. Родителите искат децата им да имат предимство", заяви Александров пред Bulgaria ON AIR.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase